هک تعدادی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و درج یک خبر جعلی

:small_blue_diamond:ساعتی پیش سایت‌های روزنامه‌‌های #آرمان، #قانون و #ستاره_صبح و هم‌چنین سایت خبری #فرارو به صورت همزمان #هک شدند و خبری جعلی علیه رهبر انقلاب بر روی آن‌ها قرار گرفت.‌

:small_blue_diamond:خبرهای جعلی به سرعت حذف شده و روزنامه قانون در حساب رسمی توییتر خود خبر هک شدن سایتش را منتشر کرده است.

:small_blue_diamond:هر چهار سایت اکنون در دسترس نیستند و احتمالا برای جلوگیری از دسترسی هکرها توسط تیم‌های فنی این سایت‌ها اصطلاحاً down شده‌اند.

:small_blue_diamond:هک کردن سایت‌های خبری داخلی و انتشار شایعات و اخبار جعلی بر ضد امنیت کشور و سلامت چهره‌های سیاسی در سال‌های اخیر به دفعات تکرار شده است.

:small_blue_diamond:این اخبار جعلی معمولا در آستانه رویدادهای مهم ملی از جمله انتخابات‌های سراسری، راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن منتشر می‌شود.

:small_blue_diamond: اخبار جعلی نیز از سوی ضدانقلاب معمولاً درباره نتایج انتخابات، سلامت مسئولان عالی‌رتبه کشور و یا حوادث بزرگ و ناخوشایند برای مردم مانند زلزله در شهرهای بزرگ و ... تولید می‌شود.

:small_blue_diamond:بررسی‌های ابتدایی نشان از اشتراک نرم‌افزار پشتیبانی سایت هر سه روزنامه هک شده دارد. سایت‌های هر سه روزنامه مذکور و تعدادی دیگر از روزنامه‌های کشور از همین نرم افزار بهره می‌برند و احتمال هک شدن آن‌ها نیز همچنان وجود دارد.

:small_blue_diamond:سرورهای همه سایت‌های هک شده در تهران است، اما آی.پی حمله‌کنندگان مربوط به خارج کشور بوده است.

:small_blue_diamond:با توجه به برنامه جریان‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب برای تلخ کردن و به حاشیه بردن راهپیمایی ملی ۲۲ بهمن و هم‌چنین خبر مهم سقوط هواپیمای اسرائیلی، کارشناسان فنی به مدیران سایت‌های خبری و رسانه‌های رسمی کشور توصیه می‌کنند، محدودیت‌های فنی دقیق‌تری برای ایمنی سایت‌های خود در برابر هکرها در نظر بگیرند.

فارس نیوز