سازمان نظام مهندسی ساختمان ، در خصوص طرح شکایت ، سامانه الکترونیکی راه اندازی کرده است.
در این مقاله از آسمونی قصد داریم ، جهت آگاهی کامل شما عزیزان از کلیه مراحل ثبت نام و همچنین مدارک لازم برای تشکیل پرونده شکایت در شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان توضیحات کاملی دهیم.
جهت تنظیم شکایت در سازمان نظام مهندسی ساختمان باید ابتدا در سامانه شورای انتظامی استان ها ثبت نام کنید.
مراحل ثبت نام الکترونیکی شما به شرح زیر خواهد بود:
۱- وارد صفحه لاگین سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان شوید.
بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام منتقل شوید.
در صفحه ثبت نام یک شناسه دلخواه برای خود انتخاب کنید و آن را یادداشت کنید و بقیه گزینه های فرم را تکمیل کنید.
پس از اینکه تمام اطلاعات خود را با دقت وارد کردید و استان خود را انتخاب کردید و کد تصویری را در جایگاه های مورد نظر نوشتید ، روی گزینه تایید کلیک کنید.
نکته : ایمیل خود را صحیح وارد کنید ، شناسه و رمز عبور شما به ایمیلتان ارسال خواهد شد.
سپس در سایت روی گزینه ورود کلیک کنید و شناسه و رمز عبوری که در ایمیل خود دریافت کردید را وارد کنید.
حالا روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.
جهت تغییر رمز و سایر تنظیمات می توانید در پنل کاربری خود اقدام کنید.
دگمه درخواست دادخواست را برای طرح شکایت انتخاب نمایید. و به صفحه مربوط منتقل شوید.
اطلاعات خواهان و خوانده را با کلیک بر روی لینک های مربوطه هر کدام را جداگانه تکمیل کنید.
فرم اطلاعات خواهان:
فرم اطلاعات خوانده:
شرح مختصر شکایت را در محل خلاصه خواسته در یک سطر درج نمایید.
برای پیوست نمودن اسناد و مدارک مثبته با تعیین نوع مدرک در محل مربوطه نسبت به پیوست و ارسال اقدام نمایید.
شرح شکایت را در محل شرح دادخواست وارد نمایید.
استان مربوط به محل وقوع تخلف را انتخاب تا دادخواست به استان مربوط ارسال شود.
گزینه ثبت موقت را برای اصلاح بعدی و یا گزینه ثبت نهایی و ارسال به استان مربوطه را انتخاب کنید.
در پایان گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
در صورت تکمیل نبودن مستندات دادخواست لایحه دفاعیه و سایر لوایح ابلاغیه ای با مهلت معین جهت تکمیل آنها ارسال خواهد شد
که پس از سپری شدن مهلت تعیین شده و عدم تکمیل مدارک شکایت رد ویا در سایر موارد رسیدگی خواهد شد.
کلیه ابلاغیه ها با ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه درج شده در دادخواست ارسال می گردد.
در هر زمان می توانید از طریق تارنمای شورا و ورود به سامانه و دسترسی به کارتابل مربوطه مراحل اجرایی پرونده را رهگیری نمایید.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان
۱- تکمیل فرم دادخواست
۲- تصویر مصدق شناسنامه یا کارت ملی خواهان (شخص حقیقی)
۳- تصویر روزنامه رسمی شرکت حاوی آخرین تغییرات آگهی شده خواهان (شخص حقوقی)
۴- اصل معرفی نامه نماینده یا وکیل معرقی شده (خواهان) از سوی وزارتخانه ها، سازمانها، ارگانهای دولتی و وابسته به دولت، با امضاء بالاترین مقام ذیربط
۵- تصویر مصدق سند وکالت معتبر در صورتیکه خواهان اعم از حقیقی و یا حقوقی وکیل معرفی نماید
۶- اصل و تصویر سند وکالت بعنوان نماینده قانونی خواهان در صورتیکه سند مالکیت دارای چند مالک باشد
۷- تصویر مصدق سند مالکیت مورد شکایت
۸- تصویر مصدق پروانه ساختمانی مورد شکایت
۹- تصویر مصدق قرارداد فیمابین خواهان و خوانده
۱۰- تصویر نقشه ها اعم از معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و برقی و هرگونه نقشه های تکمیلی و اسناد و مدارک حاوی مشخصات و ضوابط فنی منضم به قرارداد که ممهور به مهر شهرداری باشد.
توضیح ۱: نقشه های تسلیمی در قطع A3 و بصورت آلبوم باشد
توضیح ۲: نقشه ها بایستی ممهور به مهر شهرداری باشد
۱۱- تصویر مصدق هر گونه مدارک و سند مثبته ای که به رسیدگی شکایت کمک نماید.
تمامی حقوق این تار نما برای شورای انتظامی (دبیرخانه وحدت رویه) محفوظ است